גם כאוס וגם סדר – פרק 53

איך לבנות חוסן נפשי בימים קשים - שיחה עם פרופ' מולי להד, פסיכולוג ומומחה בינלאומי לטיפול במצבי אי וודאות, חרדה וטראומה

גם כאוס וגם סדר – פרק 53

איך לבנות חוסן נפשי בימים קשים - שיחה עם פרופ' מולי להד, פסיכולוג ומומחה בינלאומי לטיפול במצבי אי וודאות, חרדה וטראומה

בשעות קשות – של סכנה אמיתית ועמוקה, כשהספינה מאיימת לטבוע –  כולנו נושאים עינים לקברניט. אנחנו מקווים שיש מישהו שאוחז בהגה בקור רוח ויחלץ אותנו מהצרה.

בפרק הנוכחי נדבר על האופן שבו כל אחד יכול למצוא את הקברניט שבתוכו, את "בעל הבית הנפשי". נציע מגוון רעיונות וכלים שיעזרו לכם לגייס את המשאבים הפנימיים והסביבתיים שיש לכם  – ולהשתמש בהם בתור עוגנים זמינים.

האורח שלי לשיחה הוא פרופ' מולי להד, פסיכולוג ומומחה בעל שם עולמי לטיפול בטראומה ולפיתוח של חוסן נפשי מול מצבי חרדה ואי וודאות.  מולי הוא אדם שמתייצב עם הצוותים שלו כמעט בכל מקום בעולם שבו מתרחש אסון, ומביא איתו מזור.  המודל שבנה ("גשר מאחד") להתמודדות במצבי חרדה נלמד ברחבי העולם.

הוא עצמו, למוד קרבות ואתגרים בחייו האישיים, כמי שהתאלמן בגיל צעיר, ואיבד את בנו שהיה בן 23 שנהרג במהלך טיול בדרום אמריקה.

לצד "הנחת העבודה" שלו, על פיה "סבל, כאב וצער הם לא תקלה בחיים, אלא חלק בלתי נפרד מהם"  – הוא חולק איתי בשיחה את הבחירה היומיומית והפעילה שלו לחפש את קרני האור שחודרות דרך העננים הקודרים.

בפרק הזה נשרטט את ההבדל בין פחד בריא, לחרדה הרסנית, נזכיר לכם איך מורידים מתח, מה כדאי לעשות ברגעים של תחושת חוסר אונים, איזה הורמונים טבעיים יש לכם בגוף שאפשר לייצר בימים כאלה, בתור נוגדנים מצויינים. ואיך בונים תקוה.

רוצים לקבל את הפודקאסטים ישירות למייל שלכם?